Берестечківська міська рада
Волинська область, Луцький район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Фонд соціального страхування України інформує

24.02.2021

Без подання довідкової єдиної звітності – лікарняних від ФСС не буде

За позицією ФСС, для недопущення порушення прав застрахованих осіб на своєчасне отримання виплат Мінфіном було запроваджено Розрахунок та додатки до нього, що містять персоніфіковані відомості, з типом «Звітний» як «Довідковий».

У виконавчій дирекції Фонду соціального страхування України в онлайн режимі відбулась робоча нарада з питань матеріального забезпечення і страхових виплат. Захід пройшов під головуванням начальниці управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду Світлани Зарубіної за участі керівництва і профільних фахівців управлінь ВД Фонду в областях і місті Києві. Також у нараді взяли участь заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Ганна Харченко, заступниця начальника управління – начальниця відділу аналітики Лариса Сенюк, начальниця відділу страхових виплат Тетяна Кичма та заступник начальника відділу матеріального забезпечення Артур Чередник.

Зокрема, було обговорено призначення страхових виплат медичним працівникам та членам їх родин у разі гострого професійного захворювання на COVID-19. За словами Світлани Зарубіної, фахівці Фонду мають продовжувати приділяти пріоритетну увагу особам, які мають право на страхові виплати, надавати консультації і допомогу у зборі необхідних документів, максимально оперативно здійснювати призначення виплат.

Також було надано рекомендації щодо процедури верифікації страхових виплат і механізму її проведення.

Заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Ганна Харченко розповіла про особливості надання матеріального забезпечення у зв’язку із законодавчими змінами. Зокрема, в частині змін у сплаті єдиного соціального внеску фізичними особами-підприємцями, самозайнятими та членами фермерських господарств.

«Ці категорії осіб звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо за основним місцем роботи єдиний внесок за них було сплачено роботодавцем. Крім того, самозайняті особи звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо вони провадять незалежну профдіяльність як ФОП. Також, якщо зазначені категорії осіб отримують пенсію за віком або за вислугу років, мають інвалідність, досягли пенсійного віку та отримують відповідно до закону пенсію чи соціальну допомогу, вони можуть бути платниками ЄСВ виключно на добровільних умовах», – говорить Ганна Харченко.

У зв’язку із зазначеним, право на отримання матеріального забезпечення від ФССУ для цих осіб має особливості, оскільки застрахованою особою вважається особа, яка сплатила або за яку сплачено роботодавцем єдиний внесок.

Так, якщо у місяці, в якому зазначені особи не сплачували ЄСВ, тобто не були застрахованими, вони захворіли, отримали невиробничу травму, або настав 30 тиждень вагітності, право на матеріальне забезпечення не набувається. Самозайняті особи, зареєстровані як ФОП, набувають право на матеріальне забезпечення лише як фізичні особи-підприємці. Особи, які отримують пенсію за вислугу років, набувають право на отримання матеріального забезпечення від Фонду за умови добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та сплати ЄСВ.

При цьому, при обчисленні середньоденного доходу для розрахунку суми матеріального забезпечення від Фонду, періоди несплати ЄСВ не виключаються із розрахункового періоду. Водночас, допомога по вагітності та пологах для таких осіб незалежно від визначеного розміру середньоденного доходу не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.

Також Ганна Харченко звернула увагу на зміну порядку подання звітності про нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, яка набула чинності з 01 січня 2021 року. Зокрема, передбачено щоквартальне подання звітності про нарахування єдиного внеску замість щомісячної звітності (наказ Мінфіна від 15.12.2020 р. №773).

Таким чином, задля недопущення порушення прав застрахованих осіб на своєчасне отримання виплат, Міністерством фінансів було запроваджено Розрахунок та додатки до нього, що містять персоніфіковані відомості, з типом «Звітний» як «Довідковий».

Відповідно до листа Мінфіна від 27.01.2021 р. №11220-02-62/2362, Розрахунок та додатки до нього з типом «Звітний» як «Довідковий» подаються роботодавцем у разі необхідності призначення застрахованим особам поза межами звітного щоквартального періоду пенсій, матеріального забезпечення або страхових виплат. Така звітність подається виключно по тим особам, яким необхідно призначити виплати.

 

11.02.2021

Фонд профінансував 8,36 млн грн страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві по Луцькому відділенню за  2020 рік

У 2020  році  Луцьким відділенням проведено щомісячні страхові виплати  244  потерпілим (членам їх сімей). Слід зазначити, що з цієї кількості отримувачів виплат – 7 потерпілих є внутрішньо переміщеними особами, які продовжують отримувати страхові виплати на підконтрольній українській владі території.

За  звітний період витрати на страхові виплати склали  8,36  млн  грн,  за відповідний період минулого року було 8,2 млн грн, у тому числі :

  • щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві та членам їх сімей – 6,77  млн грн, що становить 81,0 % витрат на страхові виплати;

-  страхові виплати одноразової допомоги потерпілому в разі стійкої втрати професійної працездатності та членам його сім’ї    - 451,5 тис грн ( 5,4 %);

- допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві 374,2 тис грн. ( 4,5 %);

- медична та соціальна допомога – 762,5 тис грн (  9,1 %).

Станом на 01.01.2021 року щомісячну страхову виплату в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого отримують 217 осіб. Сума виплачених коштів на цей вид виплати становить  6,03 млн грн. Середньомісячний розмір призначеної виплати у звітному періоді склав 2 317 грн, що на 219 грн  більше,  ніж за 12 місяців 2019 року.

Чисельність отримувачів  щомісячної страхової виплати особам, які мають на це право в разі втрати годувальника станом на 01.01.2021 року складає 27 осіб, сума виплачених коштів – 738,0 тис грн. Середньомісячний розмір на одного утриманця становить 2 278,0 грн, що на 652 грн більше, ніж у  2019 році.

Нагадаємо, право на таку виплату настає з дня визначення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності. Розмір щомісячної страхової виплати встановлюється відповідно до ступеня втрати працездатності та середньомісячної заробітної плати потерпілого перед настанням страхового випадку. При цьому, максимальний розмір щомісячної страхової виплати не повинен перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму. Мінімальний розмір призначеної щомісячної страхової виплати потерпілому у перерахунку на 100% втрати професійної працездатності не може бути меншим за прожитковий мінімум.

Одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності за звітний період отримали  троє  потерпілих. Сума виплати становила  49,2  тис грн, середній розмір  -  16, 4 тис грн,  проти 13,1 тис грн у минулому році, або на 3,3 тис грн. більше.

 Одноразову допомогу в разі смерті потерпілого отримали дві сім’ї на суму 402,3 тис грн.

Протягом  2020 року Луцьким відділенням проводились виплати на відшкодування допомоги по тимчасовій непрацездатності потерпілих. Середній розмір допомоги, яка була відшкодована 38 потерпілим, склав 9 847,9  грн, що на 751 грн менше,  ніж за відповідний період  2019 року.

Особи зі стійкою втратою працездатності, інвалідністю, що настала внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, упродовж усього життя або до відновлення здоров’я отримують за кошти Фонду соціального страхування України медико-соціальні послуги.

Зокрема, ФССУ фінансує для потерпілих на виробництві лікування в закладах охорони здоров’я всіх прямих наслідків страхового випадку, забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення, засобами реабілітації, колясками, протезно-ортопедичними виробами, медичним доглядом і побутовим обслуговуванням, медичною реабілітацією, санаторно-курортним лікуванням тощо.

На  медичну та соціальну реабілітацію  потерпілих від нещасних випадків на виробництві за звітний період було  профінансовано 762,5 тис грн, що на 114,3 тис грн менше,  ніж за 12 місяців 2019 року, в тому числі на:

- відшкодування стаціонарного лікування 12 особам – 54,7  тис грн, що становить 7,2 %  від медичної та соціальної реабілітації потерпілих на виробництві;

- витрати на санаторно-курортне лікування 1 потерпілому на суму 14,2 тис грн ( 1,9 %);

- технічні та інші засоби реабілітації 14 потерпілим – 343,9 тис грн            ( 45,1%);

- на лікарські засоби та вироби медичного призначення для 8 потерпілих – 47 тис грн (6,2 %);

- на постійний сторонній догляд для 7 інвалідів – 199,3 тис грн ( 26,1 %);

- на  побутове обслуговування 7 потерпілим – 99,7 тис грн  ( 13,1 %);

- на компенсацію витрат на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів –  3,7  тис грн (0,4 %).

З метою запобігання поширенню COVID-19 і недопущення ризику зараження застрахованих осіб, а також забезпечення реалізації заходів із протидії пандемії надання соціальних послуг з лікування потерпілих від нещасних випадків на виробництві у  санаторно-курортних закладах  за рахунок коштів Фонду на вимогу Закону України № 553-ІХ від 13.04.2020, з 18 квітня 2020   року   Фонд   призупиняв  фінансування цієї статті  видатків.  3аконом України від 26.11.2020 №  941-IX відновлено направлення потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві на  лікування в санаторно-курортні заклади за їх вибором за рахунок коштів ФССУ.

11.02.2021

Стан та профілактика  виробничого травматизму і професійних захворювань по Луцькому відділенню

за 2020 рік

За підсумками  2020 року у Луцькому відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області зареєстровано 98 повідомлень про нещасні випадки та гострі професійні захворювання на виробництві.

Проведено розслідування та складено Акт  Н-1/П по 47 нещасних страхових випадках, що пов’язані з виробництвом,  з них по Луцькому району – 26 та по Горохівському району - 21 .

За звітний період кількість страхових нещасних випадків на виробництві  у порівнянні з відповідним періодом минулого року зросла на 22 випадки  за рахунок гострого професійного захворювання (отруєння) медичних працівників,  внаслідок зараження коронавірусною інфекцією COVID-19.

Страхові нещасні випадки, що пов’язані з виробництвом за цей період зареєстровані на таких підприємствах: СП ТОВ «Модерн – Експо» - 13 нещасних випадків, що на 1 випадок більше, ніж за  2019 рік; ТОВ «Кромберг енд Шуберт Україна ЛУ» – 2  (за 2019 рік також  1 нещасний випадок); ФОП Бартощук А.Г. , ТзОВ «ДОР-БУД-СЕРВІС», ПОСП ім. «Шевченка» , Луцька районна рада ,  ПрАТ «Гнідавський цукровий завод», Княгининівська сільська рада» - по 1 нещасному  випадку;

По закладах охорони здоров’я зареєстровано 25 випадків гострих професійних захворювань (отруєння) медичних працівників,  внаслідок зараження   коронавірусною інфекцією COVID-19, які пов’язані з виробництвом ,зокрема по: КНП «Горохівська ЦРЛ» - 11; КНП «Горохівський РЦПМСД» - 8; КП «Луцька ЦРЛ» - 3; КНП «Луцький РЦПМСД»-3.     

Водночас, у 2020 році в порівнянні з 2019 роком, кількість смертельно травмованих працівників по страхувальниках зменшилась на 4 особи. Такий  випадок стався у ПОСП «РУСЬ».

На підприємствах травмовано та захворіли 20 чоловіків та 27 жінок.

Найбільше травмувалися робітники таких професій – оператор верстатів з програмним керуванням,  слюсар, робітник по догляду за тваринами, контролер кабельних виробів та отримали гостре професійне захворювання  медичні працівники.

Серед причин настання нещасних страхових випадків переважають організаційні – 18 нещасних випадків (95%). Через технічні причини стався 1 нещасний випадок (5 %).

Найпоширенішими організаційними причинами стали:  невиконання вимог інструкцій з охорони праці – 63% від загальної кількості травмованих осіб (11 травмованих осіб);  невиконання посадових обов’язків - 39%, (7 травмованих особи).

Технічними причинами стали - незадовільний технічний стан засобів виробництва – 4% (1 травмована особа).

За звітний період кількість нещасних випадків, пов’язаних з виробництвом, до яких призвела експлуатація обладнання, устаткування, машин та механізмів, становить 19 випадків, в тому числі 1 – смертельний.

До устаткування, використання якого привело до настання нещасних випадків, належить: устаткування по виготовленню торгових стелажів – 68% від загальної кількості травмованих осіб (13 осіб); устаткування сільськогосподарське – 5 % (1 особа); устаткування металообробне – 4 % (1 особа); устаткування автотранспортних засобів -11% (2  особи).

Травмонебезпечними галузями економіки стали: виробництво меблів; сільське господарство; виробництво машин, с/г устаткування; виробництво електричного устаткування для автомобілів; виробництво харчових продуктів; будівництво доріг.

Найнебезпечнішою галуззю щодо виникнення гострих професійних захворювань на даний час є  діяльність закладів охорони здоров’я.

За оперативними даними за 12 місяців 2020 року по закладах охорони здоров’я зафіксовано всього 73 випадки гострого професійного захворювання (отруєння) медичних працівників,  внаслідок зараження коронавірусною інфекцією COVID-19, з них за результатами разслідування  25 випадків  – пов’язані з виробництвом,, 48 – не пов’язані з виробництвом.  Всього по закладах охорони здоров’я : КНП «Волинська обласна психіатрична лікарня»- 24; КНП «Горохівська центральна районна лікарня»  - 21; КП «Луцька центральна районна лікарня» - 9; КНП «Горохівський РЦПМСД» - 12;   КНП «Луцький РЦПМСД» - 6;  КНП «Торчинська районна лікарня» - 1 випадок гострого професійного захворювання.

Як показує аналіз найбільша кількість хворих на COVID-19 спостерігається серед працівників таких професій: сестра медична  (31 осіб), молодша медична сестра з догляду за хворими (20 осіб), лікарі  (13 осіб) та інші (9 осіб).

У разі настання нещасних випадків у закладах охорони здоров’я створюється  комісія  із залученням фахівців та  страхового експерта з охорони праці відділення Фонду, які проводять  розслідування гострого професійного захворювання медиків на COVID-19, а також роботу з профілактики  та вжиття заходів їз запобігання випадків інфікування медичних працівників під час виконання посадових обов’язків.

Стан виробничого травматизму та профзахворюваності на підприємствах залежить від ефективності функціонування системи управління охороною праці. 

Сучасні реалії та необхідність ведення господарської діяльності та виконання роботи в умовах пандемії коронавірусної інфекції, запровадження карантину та обмежувальних заходів в країні, зумовлюють зміну певних умов та особливостей праці. Це, своєю чергою, зумовлює перегляд інструкцій з охорони праці та наповнення їх змісту певними правилами поведінки, порядком дотримання особистої гігієни, застосуванням засобів захисту (медичних масок, респіраторів, рукавиць тощо).

Відповідні знання і навички працівники, які продовжують працювати під час запроваджених карантинних заходів, мають отримати під час проведення позачергового навчання або інструктажу з питань охорони праці.

Обсяг і зміст позапланового інструктажу визначаються в кожному окремому випадку залежно від причин і обставин, що спричинили потребу у його проведенні.

Таким чином, у разі зміни умов праці, зокрема пов'язаними в тому числі із пандемією коронавірусної інфекції COVID-19 та необхідністю запровадження заходів щодо недопущення її поширення, керівник підприємства повинен  вности відповідні зміни до нормативних актів з безпеки праці та здоров'я з урахуванням Порядку опрацювання і затвердження роботодавцем нормативних актів з охорони праці, що діють на підприємстві затвердженого  наказом Державного комітету України по нагляду за охороною праці  від 21.12.1993  № 132 зі змінами та інших нормативно-правових актів з охорони праці.

З метою покращення умов праці та профілактичної роботи з попередження нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, забезпечення реалізації заходів з профілактики виробничого травматизму та професійної захворюваності на засадах співпраці з роботодавцями  спеціалістами відділення проводилася відповідна роз’яснювальна  робота.

Здійснюється популяризація позитивного досвіду функціонування конкретних елементів системи управління охороною праці для практичного застосування на будь-яких підприємствах. Роботодавцям надається постійна консультаційна допомога у вирішенні питань збереження здоров’я людини та забезпечення безпеки праці.

Важливе місце в практиці профілактичної роботи відділення Фонду займає пропаганда безпечних та нешкідливих умов праці. За звітний період у засобах масової інформації опубліковано 6 статей з питань профілактики виробничого травматизму та професійних захворювань. 

 

09.02.2021

Фонд і ФРУ закликають пришвидшити подання заяв-розрахунків на виплату лікарняних

Фонд соціального страхування України та Федерація роботодавців України закликають страхувальників (роботодавців) прискорити подання заяв-розрахунків на виплату допомог від ФССУ їх працівникам.

Для отримання допомоги за листками непрацездатності застрахована особам має передати лікарняний листок своєму роботодавцю, який у свою чергу оформлює та подає до Фонду соціального страхування України заяву-розрахунок на виплату коштів. Саме на її підставі Фондом здійснюється перерахування коштів матеріального забезпечення. Дата фінансування допомог по тимчасовій втраті працездатності і по вагітності та пологах прямо залежить від строків подання зазначеної заяви.

Відповідно до нормативно-правових актів після отримання від працівника листка непрацездатності, комісія із соціального страхування підприємства має прийняти рішення щодо призначення матеріального забезпечення у строк до 10 календарних днів. Після цього роботодавцем упродовж не більш ніж 5 робочих днів здійснюється розрахунок суми допомоги, оформлюється та передається до Фонду заява-розрахунок. ФССУ забезпечив можливість подання заяв-розрахунків дистанційно із застосуванням електронного підпису/печатки.

Водночас, до Фонду соціального страхування України надходять звернення застрахованих осіб щодо затримки подання заяв-розрахунків їх роботодавцями, а отже виплати матеріального забезпечення.

З метою посилення соціального захисту працівників та пришвидшення надання допомог за листками непрацездатності, закликаємо роботодавців пришвидшити опрацювання лікарняних листків та подання відповідних заяв-розрахунків до Фонду.

Слідкувати за станом усіх виплат від ФССУ застраховані особи можуть у телеграм-каналі https://t.me/socialfund, де в оперативному режимі оновлюється інформація про здійснене фінансування за тегом #фінансування_оперативно.

Звертаємо увагу, Фонд здійснює перерахування коштів для виплати допомог працівникам на рахунок страхувальника (роботодавця), який має здійснити виплату у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

Дізнатись, чи вже перераховано кошти роботодавцю, застраховані особи можуть з щоденної звітності Фонду про стан фінансування страхувальників за тегом #фінансування_страхувальників.

05.02.2021

Матеріальне  забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування по Луцькому відділенню за підсумками  2020 року

За  підсумками 2020 року  сума  фактичних витрат Луцького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області для надання матеріального забезпечення становить 60.6 млн грн, в тому числі:

- допомога по тимчасовій непрацездатності – 37,4 млн. грн., що складає    61,9 % суми витрат на матеріальне забезпечення;

- допомога по вагітності та пологах – 22,7 млн.грн., що становить  37,4 %;

- допомога на поховання – 102,5 тис. грн., що становить 0,2 %;

- (крім допомоги по вагітності та пологах) та страхових виплат, у тому числі одноразової допомоги членам сімей медичних та інших працівників закладів охорони здоров’я, які померли від гострої респіраторної хвороби COVID-19, на період дії карантину за рахунок фінансової допомоги, яка виділена із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками на безповоротній основі – 282,9 тис.грн. або 0,5%.

 Витрати  на виплату допомоги по тимчасовій втраті працездатності  зросли на 35,8 %

Відповідно до проведеного аналізу захворюваності по тимчасовій втраті працездатності за даними звіту за 2020 рік сума витрат на виплату допомоги по тимчасовій втраті працездатності по Луцькому відділенню управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області становить 37,85 млн. грн., що на 9,97 млн. грн. більше, ніж за 2019 рік, ріст складає  35,8%. Аналіз показав, що загальна кількість днів за  2020 рік у порівнянні з звітними даними за минулорічний період збільшилася на 16010 днів.

Збільшення рівня тимчасової непрацездатності та суми витрат на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності по страхувальниках зумовлено рядом причин:

  - збільшення чисельності працюючих по окремих страхувальниках та в загальному по відділенню – на 1839;

 -  взяття на облік нових страхувальників;

 - ріст листків непрацездатності за рахунок хворих на COVID-19 та листків непрацездатності по причині самоізоляції від COVID-19 на підприємствах та в закладах охорони здоров’я;

  - зростання рівня середньоденної допомоги у звітному періоді з 269,73 грн.  до 317,08 грн., тобто на 17,6%.

Загальна кількість днів  по Луцькому відділенню – 119357 днів, з них: 13821 день – по довготривалих захворюваннях, 18754 дні – по невиробничих травмах, 5549 днів – по догляду за хворим та 81233 дні – по короткотривалих захворюваннях, в тому числі:

- по Луцькому району – 97532 дні, з них: 10736 днів – по довготривалих захворюваннях, 14305 днів – по невиробничих травмах, 5358 днів – по догляду за хворим та 67133 дні – по короткотривалих захворюваннях;

- по Горохівському району – 21825 днів, з них: 3085 днів – по довготривалих захворюваннях,  4449 днів – по невиробничих травмах, 191 день – по догляду за хворим та 14100 днів – по короткотривалих захворюваннях.  

Як показує  аналіз  порівняння  календарних днів  тимчасової непрацездатності по вищевказаних страхувальниках найбільша кількість днів по листках непрацездатності застрахованих осіб спостерігається по довготривалих та по короткотривалих захворюваннях, а також по невиробничих травмах.  

Нагадаємо, розмір виплат у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності залежить від тривалості страхового стажу та визначається, виходячи із середньоденної заробітної плати працівника. Середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати, на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на кількість календарних днів зайнятості у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, невідпрацьованих з поважних причин.

Цей вид матеріального забезпечення виплачується Фондом соціального страхування України, починаючи з шостого дня тимчасової непрацездатності й до моменту одужання або встановлення МСЕК інвалідності (перші п’ять днів фінансуються за рахунок коштів роботодавця).

 У залежності від страхового стажу розмір допомоги складає:

1) 50% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років, або в разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу;

2) 60% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 3 до 5 років;

3) 70% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 5 до 8 років;

4) 100% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж понад 8 років, або при наявності пільг відповідно до законодавства, а також медичним працівникам у разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу.

Виплати на  допомогу по вагітності та пологах   зросли на  13,8 %

Фактична сума витрат на виплату допомоги по вагітності та пологах   за   2020 рік в порівнянні з 2019 роком збільшилась  на 2,7 млн. грн., або на 13,8 %.  При цьому кількість днів по вагітності та пологах порівняно з минулим роком зросла на 3975 днів або на 5,3% і склала 78787 дні.

Середньоденний розмір допомоги по вагітності та пологах склав 287,92 грн. проти  266,57 грн. за  минулий  рік, тобто зріс на 8%.

Слід зазначити, що збільшення суми витрат на матеріальне забезпечення за страховими випадками по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах значною мірою зумовлено зростанням розміру мінімальної та середньої заробітної плати по Україні.

Так, розмір мінімальної заробітної плати за 2020 рік зріс на 642,33 грн., або на 15,4%, з 4173,00 грн. (2019 рік) до 4723,00 грн. з 01.01.2020 року та до 5000,00 грн. з 01.09.2020 року.

В тому числі фактичні витрати на матеріальне забезпечення на пільгових умовах громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за 2020 рік склали 340,3 тис. грн. А саме:

- по тимчасовій непрацездатності – 41,3 тис. грн. за 243 дні, при цьому             середньоденний розмір допомоги склав 169,86 грн.;

- по вагітності та пологах –294,8 тис. грн. за 972 днів, середньоденний розмір – 303,28 грн.

Її розмір обчислюється шляхом множення суми середньоденної заробітної плати на кількість днів фактичного перебування у відпустці у зв’язку із вагітністю та пологами. Зазвичай вона триває 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів). Однак у разі передчасних, багатоплідних пологів або виникнення ускладнень додатково до основного видається листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за кошти ФССУ. Крім того, жінкам, віднесеним до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, листок непрацездатності видається з 27 тижнів вагітності терміном 180 календарних днів.

Допомога по вагітності та пологах від Фонду компенсує 100% втраченої заробітної плати (доходу) незалежно від тривалості страхового стажу жінки та виплачується ФССУ з першого дня і до закінчення відповідної відпустки.

Водночас, особам, які протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку мають стаж менше 6 місяців, розмір допомоги розраховується виходячи з нарахованої заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, але не більше за розмір допомоги, обчислений із двократного розміру мінімальної заробітної плати.

Нагадаємо, для отримання допомоги, працівниця має передати роботодавцю свій листок непрацездатності. На його підставі комісія з соцстрахування підприємства має упродовж не більш ніж 10 днів призначити допомогу, а роботодавець у строк не більш ніж 5 робочих днів оформити і подати заяву-розрахунок. Саме від дати подання заяви-розрахунку роботодавцем до Фонду залежить дата фінансування матеріального забезпечення. Слідкувати за станом фінансування декретних виплат застраховані особи можуть на телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

26.01.2021

У разі самоізоляції або хвороби на COVID-19 Фонд соціального страхування України  оплачує лікарняні, видані за спрощеною процедурою

У разі підтвердженого діагнозу COVID-19 або потреби в оплачуваній за кошти Фонду соціального страхування України самоізоляції під меднаглядом, відповідні лікарняні листки не потребують погодження із заввідділення або ЛКК для їх продовження на термін понад 10 днів.

Такі зміни внесено наказом МОЗ України від 11.11.2020 № 2593 «Про затвердження Змін до Порядку надання первинної медичної допомоги та Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян». Документ набув чинності 22.12.2020.

Нагадаємо, ФССУ компенсує застрахованим особам втрачений заробіток за весь час лікування або ізоляції від коронавірусної хвороби, починаючи з шостого дня непрацездатності (перші п’ять днів фінансує роботодавець).

Відповідно до оновлених положень, починаючи з 22 грудня та на період дії карантину, лікуючий лікар в амбулаторно-поліклінічних закладах може видавати листок непрацездатності особисто на строк, необхідний для лікування пацієнтів з коронавірусною хворобою або завершення їх самоізоляції у відповідності до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Раніше продовження лікарняного листка на строк понад 10 і до 30 днів проводилось лікуючим лікарем спільно із завідувачем відділення, а надалі – ЛКК.

Зміни до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, було погоджено виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування України з метою спрощення процедури і пришвидшення виплат допомог по тимчасовій втраті працездатності від Фонду. Нововведення має на меті зменшити кількість контактів хворих із медичними працівниками при продовженні лікарняних листків.

Зазначимо, що за 2020 рік Луцьким відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України виплачено застрахованим особам 36,7 млн гривень допомог по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювань або травм, зокрема, у разі хвороби на COVID-19 і самоізоляції під медичним наглядом. Так, на компенсацію втраченого за час ізоляції від COVID-19 заробітку Фонд направив 282,9 тис гривень.

 

15.01.2021

 

Луцьке відділення управління  виконавчої дирекції фонду соціального страхування україни у волинській області   інформує:

Допомога по вагітності та пологах нараховується і виплачується однією сумою

 

Допомога по вагітності та пологах у розмірі 100% середньої заробітної плати надається працюючим жінкам за рахунок коштів Фонду соціального страхування України за весь період декретної відпустки.

Підставою для призначення такої допомоги є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, що видається лікувально-профілактичним закладом, у якому застрахована особа перебуває на обліку. У більшості випадків його тривалість складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів).

Лікарняний листок у зв'язку із вагітністю та пологами видається з 30 тижнів вагітності, після чого має бути переданий застрахованою особою своєму роботодавцю. Далі комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства приймає рішення про призначення допомоги, бухгалтер здійснює розрахунок, оформлюється та подається до ФССУ відповідна заява-розрахунок.

Якщо зазначені кроки буде здійснено роботодавцем в установлені терміни, від дати передачі застрахованою особою лікарняного листка до подання заяви-розрахунку до Фонду має пройти до 17 календарних днів. Саме від дати прийняття Фондом заяви-розрахунку від роботодавця залежить дата виплати матеріального забезпечення. Зокрема, станом на сьогодні ФССУ профінансував усі заяви-розрахунки, які були прийняті від роботодавців по 18 грудня включно.

Слідкувати за станом фінансування матеріального забезпечення застраховані особи можуть у телеграм-каналі ФССУ https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_оперативно. Кошти надходять на рахунок роботодавця упродовж декількох банківських днів після здійснення фінансування.

Після того, як роботодавець отримав кошти від Фонду соціального страхування України, він має здійснити виплату допомоги по вагітності та пологах своїй працівниці у найближчий після дня призначення допомоги строк, встановлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від Фонду. Звертаємо увагу, що виплата допомоги має бути здійснена роботодавцем у повному обсязі однією сумою, поділ допомоги по вагітності та пологах не передбачено.

 

 

12.01.2021

 

Уряд затвердив ініційоване Мінсоцполітики і ФССУ спрощення розслідувань смерті медиків від COVID-19

Рішенням Кабінету Міністрів України врегульовано процедуру розслідування випадків смерті медичних працівників внаслідок інфікування коронавірусом SARS-CoV-2. Відповідні зміни до постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 № 337 Уряд прийняв на своєму засіданні учора, 05.01.2021. Рішення затверджено постановою КМУ за № 1.

Зміни було напрацьовано з метою прискорення проведення розслідувань, а отже пришвидшення отримання потерпілими та членами їх родин страхових виплат від Фонду, під час робочих нарад за участі Міністерства соціальної політики України, Фонду соціального страхування України, Державної служби з питань праці і Міністерства охорони здоров’я України.

Документом спрощено процедуру проведення розслідувань гострого професійного захворювання на COVID-19, що призвело до смертельного наслідку, а також внесено зміни до складу комісії з розслідування. Так, Фонд соціального страхування України здійснюватиме фінансування зазначених страхових виплат і допомог на підставі акту розслідування комісії, що складається з представників закладу охорони здоров’я:

• керівника (спеціаліста) служби охорони праці або посадової особи, на яку керівником закладу охорони здоров’я покладено виконання функцій з охорони праці (голова комісії);

• посадової особи, відповідальної за організацію лікувального процесу;

• представника кадрової служби;

• представника фінансово-економічної служби;

• представника юридичної служби;

• представника первинної організації профспілки, членом якої був медичний працівник, що помер внаслідок інфікування (у разі її відсутності – уповноваженої найманими працівниками особи з питань охорони праці).

Комісія утворюється наказом керівника закладу охорони здоров’я не пізніше наступного робочого дня з дня надсилання повідомлення про настання нещасного випадку.

У разі незгоди членів сім’ї медичного працівника із висновком розслідування, повторне розслідування проводиться комісією з представників закладу охорони здоров’я в іншому складі.

Нагадаємо, раніше у випадку смерті медичного працівника комісія створювалась територіальним органом Державної служби з питань праці, до її складу крім представників закладу охорони здоров’я також входили представники Державної служби з питань праці і ФССУ.

Наведені положення застосовуються у разі смерті медичних працівників державних і комунальних закладів охорони здоров’я, що надають первинну, екстрену, а також в стаціонарних умовах вторинну (спеціалізовану) і третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, що настала під час дії карантину, встановленого КМУ, та протягом трьох місяців з дати його відміни.

Зазначимо, у 2020 році Фонд соціального страхування України направив понад 100 млн гривень на страхові виплати медичним працівникам і їх родинам. Після завершення розслідування випадку інфікування медичного працівника COVID-19, за наявності необхідних документів, виплати допомог здійснюються ФССУ в оперативному режимі. Працівники Фонду знаходяться на зв’язку із усіма особами, що мають право на виплати, консультують та допомагають зібрати необхідні документи.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора